Nabíječka akumulátorů BETA, nabíječka baterií pro elektrická auta a motocykly, elektronická nabíječka automobilových a motocyklových baterií, 6 - 12 V
1498/4A
1498/8A
- s ochranou proti obrácené polaritě a zkratu
- automatická volba 6 nebo 12 voltů
- automatická volba typu baterie
- digitální podsvětlený displej
- odtahovací upevňovací háček
TECHNICKÁ DATA jsou v záložce "Více informací".
(id:014980104)
4 417,-
Kč
cena bez DPH
3 650,41
Kč
dostupnost: 2 dny
TECHNICKÁ DATA | 1498/4A | 1498/8A |
---|---|---|
Napětí zdroje | 220V-240V | 220V-240V |
Frekvence | 50 - 60 Hz | 50 - 60 Hz |
Jmenovitý proud (min-max) | 1-4 Amp | 2-8 Amp |
Napětí baterie | 6V / 12V | 12V |
Kapacita baterie | 4Ah-80Ah | 5Ah-160Ah |
Nabíjení | 12 hodin | 13,5V - 5A |
Úroveň ochrany | IP65 | IP65 |
NÁVOD K POUŽITÍ CZ
Modely: 6/12V 4A, pro d 4Ah do 120Ah baterie
12V 8A, pro od 5Ah do 250Ah baterie
Tato novářada elektronických bateriových nabíječek je navržena pro nabíjení všech typů olověných baterii, konvenčních baterií a baterií nejnovější generace. Tyto nabíječky jsou vhodné pro každodenní využití jako pracovní nástroj pro své rozsáhlé nabíjecí cykly. Veškeré nabíjecí parametry je možné nastavit pomocí funkčního tlačítka na kontrolním panelu. V závislosti na modelu můžete nastavit:
Typ baterie (STD: mokrá nebo gelová a AGM: start & stop nebo spirálová.
- Nabíjecí napětí podle kapacity baterie
- Průběh nabíjecího cyklu (pomalé nabití, rychlonabití a nabíjení při nízké teplotě, hloubková obnova nabíjení, i jako zdroj energie jako náhrada za baterii (pouze u modelu 8A).
- Model 4A automaticky rozpozná elektrické napětí baterie, kterou nabíjíte (6-12V)
- Bateriové nabíječky jsou rovněž vybaveny displejem a LED indikátorem, který spustí alarm v případě že je přehozená polarita, baterie je vadná nebo je nastaveno špatné napětí.
Nabíječky jsou vybaveny z izolovaného materiálu a mohou být upevněny na zeď. Zajistí vysokou úroveň ochrany vůči neoprávněnému zacházení, přehřátí a zkratu. Součástí příslušenství jsou svorky a konektory.
NABÍJECÍ CYKLY
Nabíjecí cykly nových nabíječek byly speciálně vyvinuty pro optimalizace nabíjení všech typů baterií dostupných na trhu. Velký počet konstrukčních technologií nabízených baterií vyžaduje různý způsob nabíjení pro zajištění správného a kompletního nabití. Tyto nabíječky prodlužuje životnost Vašich baterií, protože vždy poskytujířádné nabití a správný nabíjecí cyklus.
MOD. 4A
První krok diagnostiky: “A1”
První nabíjecí krok: “soft I”
Druhý nabíjecí krok:: “ I”
Třetí nabíjecí krok:: “U0”
Druhý krok diagnostiky: “A2”
Čtvrtý nabíjecí krok “U”
Nabíječka otestuje stav nabití a napětí určené baterie.
Baterie je nabita ve sníženém, konstantním napětí.
Baterie je nabita v konstantním napětí než dosáhne maxima.
Baterie je nabita ve stabilizovaném napětí dokud produ nedosáhne minimálních hodnot.
Nabíječka otestuje efektivnost nabití baterie.
Nabíječka se udržuje ve sníženém, konstantním napětí.
MOD. 8A
První krok diagnostiky: “A1”
První nabíjecí krok „hluboké vybití baterie pro její obnovu“
Druhý nabíjecí krok:: “ soft I”
Třetí nabíjecí krok: “ I”
Čtvrtý nabíjecí krok: “U0”
Pátý nabíjecí krok: „Recovery“ - Obnova
Nabíječka otestuje stav nabití a napětí určené baterie.
Nabíječka zahájí nabíjení za použití pulzního proudu, až do doby kdy baterie dosáhne optimálních hodnot tak, aby byla schopna zahájit druhý nabíjecí krok.
Baterie je nabíjena ve sníženém konstantním napětí.
Baterie je nabíjena konstantním napětím dokud nedosáhne maximálních hodnot.
Baterie je nabíjena stabilizovaným proudem dokud nedosáhne minimálních hodnot napětí.
Proběhne pouze v případě, že je nabíječka nastavena na krok „RECOND“: Baterie je plně nabíjena konstantním proudem a zvyšujícím se napětím pro zvýšení kapacity baterie.
Nabíječka otestuje efektivnost nabíjené baterie.
Nabíječka udržuje snížené, konstantní napětí.
Nabíječka udržuje pulzní proud (trvale).
Druhý krok diagnostiky: “A2”
Šestý nabíjecí krok:: “U”
Sedmý nabíjecí krok:: “Up”
11
* FUNKCE OBNOVY (RECON):
Tento nabíjecí mód je použit pro znovuobnovení 12V vlhkých baterií, které nebyly dlouhou dobu používány, a ve kterých se vrstvila kyselina. Tato funkce fyzicky působí na elektrolytickéřešení baterie, takže v podstatě znovu míchá a napravuje vrstvení.
FUNKCE ZDROJ ENERGIE (SUPPLY FUNCTION):
Tato nabíječka má funkci Supply function, která se používá pro udržení paměti vozidla jako aktivní ve chvíli, kdy je baterie odpojena z elektrického okruhu.
TEST BATERIE A CHYBOVÁ HLÁŠENÍ:
Nabíječka je navržena tak, aby byla schopna určit stav baterie před a v průběhu nabíjení, a informovat o chybných propojeních mezi nabíječkou a baterií. Kód chyby je zobrazen na digitálním displeji, což umožní rychlou kontrolu a nápravu chyby.
VAROVÁNÍ
• Nabíječka je zkonstruována pro nabíjení olověných baterií s kyselinou. Nepoužívejte je pro jinéúčely. Nenabíjete jednorázové baterie. Nenabíjejte baterie, které jsou zmrzlé.
• Nesmí být používáno nezpůsobilou osobou (vč. dětí) bez dohledu.
• Udržujte v dosahu dětí. Toto zařízení není hračka a nesmí být takto používána.
• Při použití vždy noste ochranné brýle a udržujte svůj obličej ve vzdálenosti od baterie ve chvíli, kdy nabíječku připojujete nebo odpojujete.
• Při samotném nabíjení mohou vznikat výbušné výpary, proto se vyvarujte rizika tvorby jisker nebo ohně, nekuřte.
• Nabíjejte baterie ve větraných a suchých prostorách. Nevystavujte dešti nebo sněhu.
• Ujistěte se, že nabíječka je odpojena ze sítě během připojování nebo odpojování k baterii.
• Během nabíjení nikdy nepokládejte nabíječku na vršek nebo do bezprostřední blízkosti baterie.
• Tekutina v bateriích je žíravina. V případě náhodného kontaktu kyseliny a kůže nebo očí, opláchněte postižené místo vodou a ihned vyhledejte lékařskou pomoc.
• Nesprávné použití nebo manipulace s vestavěným elektronickým okruhem znamená ztrátu Vaší záruky na zařízení.
• V případě, že je napájecí kabel zařízení poškozen, musí být vyměněn autorizovaným servisem, protože výměna vyžaduje použití specifických nástrojů.
• Toto zařízení musí být opravováno nebo servisováno pouze školeným personálem.
• Před použitím si pečlivě přečtěte a následujte instrukce v návodu použití.
NABÍJENÍ
Nabíjení baterií nainstalovaných ve vozidle
1. Před zahájením nabíjení baterie se ujistěte, že kabely nabíjení nejsou připojeny do sítě.
2. Ujistěte se ohledně uzemnění, který je normálně připojen k minusovému terminálu baterie.
3. Nabíjení baterie se záporným (minusovým) terminálem uzemněným na automobilovéšasi.
• Připojte výstup kabelu s červenou svorkou na kladný terminál baterie (+).
• Připojte výstup kabelu s černou svorkou na bod uzemnění vozidla, a udržujte je v bezpečné vzdálenosti od baterie a od přívodu paliva.
4. Nabíjení baterie s kladným terminálem, uzemněným k automobilovém šasi.
• Připojte výstup kabelu s černou svorkou k negativnímu terminálu (-) baterie.
• Připojte výstup kabelu s červenou svorkou k bodu uzemnění automobilu, a udržujte je v bezpečné vzdálenosti od baterie a od přívodu paliva.
5. Použití„poutkových“ (očkových) typů terminálu.
• Připojte výstup kabelu s černým očkem k negativnímu ((-)zápornému/mínusovému) terminálu baterie.
• Připojte výstup kabelu s červeným očkem ke kladnému (+) terminálu baterie.
• Ujištěte se, že obě očka jsou bezpečně a správně připojeny k terminálům baterie tak, že mohou generovat optimální napájení.
• Zajistěte obě očka na napájecích kabelech pevně v požadované pozici, ve vzdálenosti od přívodu paliva (nepoužívejte klipsny z kovu nebo jiných materiálů, které mohou poškodit přívod napájení).
• Rychlospojky napájení s očkovými terminály jsou vybaveny s ochrannými, izolovanými, vodotěsnými ochrannými kloboučky.
UPOZORNĚNÍ
Po nabití baterie vždy na spoje baterie umístěte pryžovou ochranu.
Nabíjení baterií které nejsou nainstalované ve vozidle
1. Před nabíjením baterie se ujistěte, že přívodní kabel není připojen do sítě.
2. Připojte nabíjecí kabel s červenou svorkou ke kladnému (+) terminálu baterie.
3. Připojte napájecí kabel s černou svorkou k zápornému (-) terminálu baterie.
UPOZORNĚNÍ Ujistěte se, že obě svorky jsou připojeny správně k uvedeným terminálům.
12
PROVOZ NABÍJEČKY
1. Jakmile byly připojeny nabíjecí kabely k baterii, zapojte přívodní kabel do elektrické sítě, za předpokladu že napětí elektrické sítě je shodné s napětím, požadovaným pro provoz nabíječky.
2. S nabíječkou v pohotovostním režimu a s LED osvětlením nastavte všechny parametry na kontrolním panelu, týkající se konkrétního modelu baterie. Nabíjení bude vzápětí zahájeno automaticky.
Parametry nabíjení mohou být nastaveny následovně:
Nabíjení 12V baterií, 4Ah do 30Ah
Údržbové nabíjení pro 12V baterie, 4Ah do 70Ah
Vhodné pro nabíjení gelových nebo „mokrých“ baterií.
Nabíjení 12V baterií, od 30Ah do 80Ah
Údržbové nabíjení 12V baterií, od 30Ah do 120Ah
Vhodné pro nabíjení„morkých“ baterií.
Nabíjení 12V baterií, od 30Ah do 80Ah
Údržbové nabíjení 12V baterií, od 30Ah do 120Ah
Vhodné pro nabíjení AGM-START&STOP a AGM-SPIRAL nebo „mokrých“ baterií s teplotou pod 5 °C
6V
Nabíjecí ikony:
Automatická nabíjecí selekce 6V baterií
Údržbové nabíjení 6V baterií, od 4Ah do 30Ah
Údržbové nabíjení 6V baterií, od 4Ah do 70Ah
Probíhá nabíjení baterie.
Baterie je plně nabitá (100%); baterie se automaticky přepne do údržbového režimu, který udržuje sledování baterie a její efektivnosti, takže ji udržuje v nejvyšší možnéúrovni nabití. Displej zobrazuje slovo „FULL“, která nahrazuje údržbové napětí baterie.
PŘERUŠENÍ NABÍJECÍHO CYKLU V PŘÍPADĚ VÝPADKU PROUDU.
V případě výpadku 230V přívodu proudu, nabíječka uchová pracovní cyklus, ve kterém se nacházela tak, aby byla schopná ho znovu obnovit a pokračovat v něm jakmile bude 230V přívod proudu obnoven. Tato funkce je kriticky důležitá v případě, že nabíječka je v provozu bez dohledu uživatele, během velmi dlouhých (údržbových) nabíjecích cyklů nebo když se nabíjí přes noc (nabíjení baterií pro vozidla, která musí být nabíjena každý den). (Uložené parametry takto přerušeného nabíjení se uchovávají po dobu 12-ti hodin; po 12-ti hodinách se nabíječka nastaví do základního režimu i se všemi parametry).
UKONČENÍ NABÍJENÍ
1. Odpojte kabel s přívodem elektrického proudu ze sítě.
2. Odpojte přívodní kabel s černou svorkou z bodu uzemnění nebo záporného terminálu (-) baterie.
3. Odpojte přívodní kabel s červenou svorkou z terminálu (+) baterie.
TEST BATERIE A CHYBOVÁ HLÁŠENÍ
V případě chyby, testr baterie zobrazí na displeji jednu z následujících ikon:
IKONY NA DISPLEJI
PŘÍČINA
Svorky na přívodních kabelech nejsou připojeny správně k baterii. Otočená polarita.
Napětí baterie je příliš vysoké.
(Pokoušíte se nabít 24V baterii).
ŘEŠENÍ
Zkontrolujte a upravte připojení svorek a zahajte nabíjení znovu (viz část „Provozování nabíječky“).
Zkontrolujte napětí baterie.
13
PŘÍČINA
Nadměrná kapacita baterie.
ŘEŠENÍ
Použijte nabíječku s větší nabíjecí kapacitou.
Baterie může být poškozená. Zkontaktujte nejbližší servisní centrum na baterie.
Stiskněte tlačítko znovu pro restart nabíjecího procesu, a tím se pokuste o zotavení baterie.
Baterie může být poškozená. Zkontaktujte nejbližší servisní bateriové centrum.
Umístěte svorky správně a zahajte nabíjení baterie znovu (viz sekce „Provozování nabíječky“)
Baterie může být vadná. Zkontaktujte Vaše nejbližší servisní bateriové centrum.
Baterie nemůže zajistit dobrou úroveň nabití.
Nízkáúroveň nabití baterie.
Napětí baterie je příliš nízké. Baterie nemůže být nabita. Baterie pod 3,5V nemůže být nabíjena.
Nabíjecí kabely jsou odpojeny, nabíjecí kabely jsou zkratovány.
Baterie je kompletně zkratována.
TEST FUNKCE BATERIE A ALTERNÁTORU
1. Po připojení přivodních kabelů k baterii připojte nabíječku do elektrické sítě. A ujistěte se, že napětí souhlasí s požadovaným napětím nabíječky.
2. S nabíječkou v pohotovostním režimu a se zapnutým LED osvícením zmáčkněte tlačítko na kontrolním panelu tak dlouze, dokud se neobjeví níže uvedená ikona na displeji.
Napětí na testované baterii bude blikat na displeji:
BATTERY PLNÁ: 12.6V>13.0V
BATTERY NAPŮL PLNÁ: 12.0V>12.6V – NABIJTE BATERII!
BATTERY PRÁZDNÁ:<12.0V – NABIJTE BATERII!
3. Pro test alternátoru nastupte do vozu a nastartujte, čekejte přibližně 20 sekund tak, aby se alternátor stabilizovat a poté odečtěte informace na displeji:
Nabíjecí napětí alternátoru bude blikat na displeji:
ALTERNATOR NAPĚTÍ NÍZKÉ: <13.5V
ALTERNATOR NAPĚTÍ OK: 13.5V>15.0V
ALTERNATOR NAPĚTÍ VYSOKÉ:>15.0V → Er 2
4. Pro ukončení testu zmáčkněte tlačítko dvakrát (to automaticky zahájí nabíjení baterie).
MOD. 8A
14
PROVOZOVÁNÍ NABÍJEČKY
1. Zapojte napájecí kabel nabíječky do elektrické sítě, ujistěte se, že napětí a proud je v požadovaných hodnotách pro správnou funkci nabíječky (230V-50Hz);
2. S nabíječkou v pohotovostním režimu a se zapnutým LED osvícením nastavte nabíjecí parametry vhodné pro konkrétní typ nabíjené baterie za použití kontrolního panelu.
3. Připojte výstupní kabely k baterii a automaticky bude zahájen nabíjecí proces.
NÁVOD K POUŽITÍ
Nabíjecí parametry mohou být nastaveny:
Nabíjení 12V baterií, od 5Ah do 50Ah
Údržbové nabíjení 12V baterií, od 5Ah do 80Ah
Vhodné pro nabíjení gelových nebo „mokrých“ baterií.
Nabíjení 12V baterií, od 50Ah do 160Ah
Údržbové nabíjení 12V baterií, od 50Ah do 250Ah
Vhodné pro nabíjení„mokrých“ baterií.
Nabíjení pro 12V baterií, od 50Ah do 160Ah
Údržbové nabíjení 12V baterií, od 50Ah do 250Ah
Vhodné pro nabíjení AGM-START&STOP and AGM-SPIRAL nebo „Mokrých“ baterií teplotou nižší než 5 °C
Pro „MOKRÉ“ baterie které nebyly po dlouhou dobu používány a jejichž kyselina může být vrstvena.
Upozornění: Protože vysoké napětí dosažené během nabíjecího cyklu a obnovení kapacity baterie, musí být baterie během nabíjení demontována a odpojena z vozidla. Obnova baterie připojené k vozidlu může vyústit v porušení elektroniky ve vozidle.
Funkce napájení: 13.8V – 5A, max. 80 watts.
Tato funkce se používá pro udržení paměti vozidla během výměny baterie, nebo kdykoliv kdy je baterie odpojena od okruhu vozidla.
UPOZORNĚNÍ. V TÉTO FUNKCI NENÍ BATERIOVÁ NABÍJEČKA CHRÁNĚNA PROTI ZAMĚNĚNÍ POLARITY, EXISTUJE ZDE PROTO RIZIKO POŠKOZENÍ V PŘÍPADĚ PŘEHOZENÍ POLARITY. POSTUPUJTE OPATRNĚ.
Připojte kabely výstupních vodičů k baterii, v tomto bodě se automaticky začne proces nabíjení.
Nabíjecí ikony:
Baterie se nabíjí.
Zelené LED světlo bliká.
Baterie je plně nabita (100%); nabíječka se přepne do údržbového režimu, monitorujíc tak trvale efektivnost baterie, takže ji stále udržuje v optimálníúrovni nabití. Zelené LED světlo trvale svítí.
PŘERUŠENÍ NABÍJECÍHO CYKLU V PŘÍPADĚ VÝPADKU PROUDU.
V případě výpadku 230V přívodu proudu, nabíječka uchová pracovní cyklus, ve kterém se nacházela tak, aby byla schopná ho znovu obnovit a pokračovat v něm jakmile bude 230V přívod proudu obnoven. Tato funkce je kriticky důležitá v případě, že nabíječka je v provozu bez dohledu uživatele, během velmi dlouhých (údržbových) nabíjecích cyklů nebo když se nabíjí přes noc (nabíjení baterií pro vozidla, která musí být nabíjena každý den).
UKONČENÍ NABÍJENÍ
1. Odpojte kabel s přívodem elektrického proudu ze sítě.
2. Odpojte přívodní kabel s černou svorkou z bodu uzemnění nebo záporného terminálu (-) baterie.
3. Odpojte přívodní kabel s červenou svorkou z terminálu (+) baterie.
TEST BATERIE A CHYBOVÁ HLÁŠENÍ
V případě chyby zobrazí bateriový testr zobrazí jednu z následujících ikon: (ikony v tištěném návodu)
IKONY NA DISPLEJI
PŘÍČINA
Svorky na přívodních kabelech nejsou připojeny správně k baterii. Otočená polarita.
Napětí baterie přiliš nízké (pokoušíte se nabít 6V baterii).
Napětí baterie je příliš vysoké (Pokoušíte se nabít 24V baterii).
ŘEŠENÍ
Zkontrolujte a upravte připojení svorek a zahajte nabíjení znovu (viz část „Provozování nabíječky“).
Zkontrolujte napětí baterie.
Baterie může být poškozená, zkontaktujte Vaše nejbližší bateriové servisní centrum.
15
PŘÍČINA
ERROR – Nabíječka je chybná.
Nadměrná kapacita baterie.
Baterie nemůže zajistit dostatečnou úroveň nabití.
Baterie je neobnovitelná po kompletním cyklu odsíření.
Napětí baterie je příliš nízké. Baterie pod 5V nemohou být automaticky nabity.
Napájecí kabely odpojeny, nebo zkratovány.
ŘEŠENÍ
Kontaktujte nejbližší servisní centrum pro kontrolu nabíječky.
Použijte nabíječku s vyšší kapacitou.
Baterie může být chybná, poškozená. Kontaktujte nejbližší servisní bateriové centrum.
Baterie je nejspíš poškozená. Kontaktujte nejbližší servisní bateriové centrum.
Pokud se pokoušíte obnovit baterii, nastavte nabíječku na režim „SUPPLY“, poté ho změňte na normální nabíjecí cyklus.
Umístěte svorky správně a znovu zahajjte nabíjení (viz sekce Provozování nabíječky).
Baterie může být vadná. Kontaktujte nejbližší servisní bateriové centrum.
Baterie kompletně zkratována.
BEZPEČNOSTNÍ VYBAVENÍ
Nabíječka je vybavena bezpečnostním vybavením tak, aby zajistila maximální bezpečnost během užití a provozu.
• Plná ochrana proti jiskrám
• Ochrana proti zkratování
• Kompenzace napětí
• Ochrana proti přehřátí
• Ochrana proti obrácené polaritě
• Vysoká ochrana vůči vnějším nečistotám IP65
ÚDRŽBA
V případě, že nabíječka není používána, musí být uložena na suchém míst s ochranou proti vlhkosti vzduchu. Odpojte nabíječku a použijte suchý hadr pro očištění vnějšího těla nabíječky.
ZÁRUČNÍ PODMÍNKY
1. Tento produkt je chráněn záruku výrobce po dobu 24 měsíců od data nákupu, který je napsán na dokladu od prodejce.
2. Záruka poskytuje opravy nebo náhrady jakýchkoliv součástek zdarma v případě, že je potvrzena vada materiálu.
3. Jakékoliv problémy, vzniklé nedbalosti, zneužitím nebo neoprávněnou manipulací Vás zbavují záruky poskynuté výrobcem.
4. Záruka bude platná pouze v případě, že je spotřebič je opraven vyškoleným personálem, autorizovaným pro servis výrobcem.
5. Nesprávné zapojení do sítě, rozdíly mezi napětím zdroje a deskovým jmenovitým napětím baterie, kolísání napětí způsobené například vnějšími nečistotami a blesky zneplatňuje tuto záruku.
6. Certifikát záruky musí být připojen k dokladu o koupi.
7. Žádná odpovědnost není přijata pro přímé nebo nepřímé poškození osob, věcí nebo jakýmkoliv jiným způsobem vzniká ve spojení s užitím nebo přerušní užívání nabíječky.
16